Kees de Boekhouder bestaat uit een team boekhouders, fiscaal medewerkers, marketeers, en een HR- Product- en Salesafdeling. We werken vanuit verschillende locaties: ons eigen pand in hartje Amsterdam, een industrieel gedeeld kantoor in Rotterdam en een frisse ruimte in het centrum van Utrecht. Kees de Boekhouder zet zich in voor creatieve ondernemers en hun business en streven ernaar de beste te zijn in wat we doen. Je werkt nauw samen met je collega’s, maar ieder kent zijn of haar verantwoordelijkheid. We hechten veel waarde aan de ontspannen sfeer op kantoor.
Over jou
Je hebt affiniteit met commercie en vindt het leuk om mensen te overtuigen van onze waarde. Je weet wat het is om doelen te halen en je werkt gestructureerd. Je signaleert koopsignalen en neemt belemmerende argumenten weg bij potentiële klanten tijdens klantgesprekken.
Met een conversiegerichte aanpak kun je leren, voer je telefoongesprekken. Je weet je welke leads bij ons passen. Je zorgt voor een persoonlijke aanpak, terwijl je het commerciële doel niet uit het oog verliest. Met je basiskennis van fiscale en administratieve zaken (die je bij ons leert tijdens de inwerkperiode) beheers je de verwachtingen bij onze potentiële klanten.
Voor deze functie ben je minimaal twee dagen per week op ons hoofdkantoor in Amsterdam aanwezig.
Wat zoeken we in jou?
- Je volgt een hbo- of wo-studie (minimaal derde of vierdejaars), bij voorkeur in een commerciële richting.
- Je bent communicatief sterk en klantgericht.
- Je hebt een commerciële mindset en denkt graag mee over kansen.
- Je bent flexibel, leergierig en neemt graag initiatief.
- Ervaring met (kleine) ondernemers of fiscale kennis is een pré, maar geen vereiste.

Office vibes
What’s in it for you
- Een uitdagende functie voor 12-16 uur per week (meer mogelijk in overleg).
- Tijd en budget om jezelf te ontwikkelen.
- Een goed verzorgde kantoorlunch.
- Ontspannen werksfeer.
- Sporten via Urban Sports Club.
- Per twee kwartalen hebben we een borrel en twee keer per jaar een uitje/evenement met je collega’s.
- Meerdere gezellige kantoorhonden.
- Een salarisindicatie: €16 p.u. afhankelijk van je ervaring
Jouw rol
Na een inwerkperiode voer je kennismakingsgesprekken met potentiële klanten, analyseer je hun behoeften en bepaal je hoe onze persoonlijke boekhouders en platform hen kunnen helpen. Je signaleert koopsignalen, overtuigt op inhoudelijke argumenten en ben niet bang voor commerciële doelen.
Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van deze klanten van hun eerste kennismaking, tot de kennismaking met de boekhouder. Je weet wanneer iemand past bij onze propositie en kan deze klanten overtuigen. Je werkt gestructureerd in ons crm-systeem (Hubspot), en volgt je leads tijdig op.
We waarderen unieke vaardigheden en persoonlijke inbreng. Dit zorgt voor een dynamische rol met veel ruimte voor jouw bijdrage aan groeikansen, waarin flexibiliteit en aanpassingsvermogen essentieel zijn.
Hoofdtaken en verantwoordelijkheden
- Voeren van kennismakingsgesprekken met potentiële klanten.
- Analyseren van klantbehoeften en adviseren over hoe onze diensten hen kunnen helpen.
- Omzetten van warme leads in betalende klanten.
- Signaleren van koopsignalen en het wegnemen van belemmeringen.
- Opstellen van offertes.
- Onboarden van nieuwe klanten en zorgen voor een soepele overdracht naar onze boekhouders.
- Bijhouden en analyseren van data in ons CRM-systeem om onze dienstverlening continu te verbeteren.